Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Να φύγετε. Να πάτε αλλού...


Η φωτογραφία προέρχεται από μια δραστηριότητα υποδοχής ξένων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο ενός διακρατικού project για το παιχνίδι στην εκπαίδευση στο ΚΠΕ Φιλίππων.
Σωματείο Ηθοποιών κάνατε τα ΚΠΕ που λέει και κάποιος! Δεν είναι κατάσταση αυτή...
Η ουσία είναι ότι η μάθηση συντελείται πιο αποτελεσματικά όταν συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις και όταν οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά. Μια θεατρική δραστηριότητα εκπληρώνει αυτές τις δύο προυποθέσεις ενός αποτελεσματικού μαθησιακού επεισοδίου.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να προσθέσω κι εγώ ακόμα ένα πλεονέκτημα του θεατρικού δρώμενου ως μαθησιακής δραστηριότητας. Είναι ο παράγοντας "ψυχαγωγία" που τόσο πολύ έχουμε αποκόψει από τη σχολική πραγματικότητα, που αρχίζει και θεωρείται οτι αντιβαίνει στη "σοβαρότητα" της μάθησης. Είναι αποδεδειγμένεο πειραματικά οτι ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι πολύ πιο δεκτικός στη μάθηση όταν είμαστε σε κατάσταση ψυχικής ευφορίας, κοινώς όταν γελάμε και διασκεδάζουμε. Γέλιο και μάθηση πηγαίνουν - ή τουλάχιστον θά πρεπε να πηγαίνουν- χέρι χέρι. Εγώ πάντως, συμμετέχοντας σε αυτή τη διαδικασία (ναι, ποζάρω στα αριστερά της φωτογραφίας) διασκέδασα αρκούντως και μπορώ να πω οτι έμαθα πολλά.

Ζωή

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Στέλιο, η ουσία είναι ότι το διασκεδάσατε κι αυτό φαίνεται! Γιατί αισθάνεστε την υποχρέωση να το «ντύσετε» όλο αυτό με θεωρίες παιδαγωγικής περί αισθήσεων και παραισθήσεων ; Αποενοχοποίηση τελικά χρειάζεται και αυθορμητισμός. Καλά τα σενάρια διδασκαλίας και τα project αλλά τελικά οι καλύτερες παραστάσεις δίνονται in situ. Εσείς το «πεδίο» το έχετε. Διαφυλάξτε και την όποια παιδική ματιά απέναντι στα πράγματα και έχω τη βεβαιότητα ότι κανείς δε θα… φύγει να πάει αλλού. Keep walking

Ελίζα